Zuid-west Amerika Deel 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Michael Mangar - WaarBenJij.nu Zuid-west Amerika Deel 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Michael Mangar - WaarBenJij.nu

Zuid-west Amerika Deel 1

Door: PienaarEnOrly

Blijf op de hoogte en volg Michael

02 December 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Zuidwest Amerika Deel 1

Beste mensen, het is alweer een tijd geleden dat ik een verslag heb gemaakt, dus hier een vervolg van het touren door Midden-
amerika. We zijn blij dat de meiden ons 2 weken kunnen vergezellen op de reis door het zuid-westen van Amerika.
Zuid-west Amerika met de staten New Mexico, Utah, Californie en Arizona.
Vanuit Albuquerque zijn we op weg naar het 1e nationaal park genaamd Petrified Forest/Painted Desert.
Daar aangekomen hebben we meteen een National Park Pass aangeschaft van 80 dollar. Met deze pas heeft men toegang tot alle
nationale parken door heel Amerika. Painted Desert is een woestijngebied ten noorden van de route 66. Hier kan je op verschillende tijden
van de dag spectaculaire vergezichten zien van bergketens die gedurende de dag van kleur veranderen. Mooi om te zien.
Als men een paar mijl doorrijdt ten zuiden van de route 66 kom je Petrified National Forest terecht. Hier liggen verschillende boomstammen
die vanuit de ijstijd daar al liggen. Compleet versteend en van allerlei kleuren. Hier hebben we ook genoten van een mooie zonsondergang in
de woestijn van dit gebied.
De dag hierop zijn we via de stad Flagstaff richting Grand Canyon gereden.
Zeker een van de hoogtepunten van de reis door Amerika.
We zijn via de oostkant van het park binnengereden. Meteen zie je de uitgeslepen canyons die ver reiken.
Via een weg van ongeveer 30 km rij je lang verschillende uitkijkpunten op de immense canyon.
Op Grandview Point zijn we gestopt op een van de mooiste locaties. Je kan hier via een steile gemaakte trap een flink eind
naar beneden lopen. Omdat het 1600 meter diep is zijn we niet helemaal naar beneden gelopen.
Op verschillende stukken mooie fotos gemaakt.
Zo kan je de Colorado River zien die zijn weg baant door de canyon op het laagste punt.
We wouden hier ook meteen overnachten, alleen dit moest van tevoren gereserveerd worden, dus alles zat al vol.
We moesten 70 mijl naar het zuiden rijden om daar in het plaatsje Holbrook te overnachten.
Dag erop hadden we de keus om via het noorden via Bryce Canyon, Antilope Valley etc te rijden.
Dit was heel erg om rijden, dus we hebben de moeilijke keuze gemaakt om toch door te rijden naar Las Vegas.
We zijn onze weg vervolgd om richting Las Vegas te rijden via de enorme Hoover Dam.
Onderweg hebben we zeker 2 uur in een file gestaan waar je dus echt gewoon stil staat, geen beweging in te krijgen.
We hebben dus maar besloten om de handoeken en stoeltjes uit de camper te halen en langs de weg te gaan staan.
Gekke nederlanders dachten de mensen die langs ons heen reden.
Via de dam kwamen we Las Vegas binnen gereden. Deze stad ligt tussen allemaal bergen in een vallei.
Mooi om te zien hoe je steeds dichterbij "The Strip" komt.
Doorgereden om bij ons hotel te komen genaamd "Riviera" moesten we wel nog eerst een parkeerplaats zien te vinden met onze camper.
In de normale parkeergarages lukte dat niet, dus na veel gezoek, hebben we deze op een open parkeerplaats neegezet.
Ingechecked en de kamers bekeken, zag er allemaal goed uit. Heel veel kamers en een mooi casino zoals elk hotel in Vegas dat heeft.
We hebben ons eerst even opgefrist en zijn toen naar beneden gegaan om eerst het casino te bekijken en door te lopen richting The Strip.
We zaten in het noordelijke gedeelte van deze lange weg die het centrum van Vegas doorkruist. Bekend om zijn vele hotels met daarin zeer veel kamers en
gigantische casino's.
Na ons hotel loop je via Wynn's naar Treasure Island dat het thema "Piraten" heeft. Elke avond wordt er om de tijd een mooie show uitgevoerd
met veel spektakel en vuurwerk.
Hiernaast ligt "The Mirage" die zijn eigen vuurspuwende vulkaan in de tuin heeft. Dit hebben we helaas niet gezien.
Ceasars Palace beeldt het Romeins Tijdperk af, New York spreekt voorzich alsmede voor The Venetian en Paris.
De meeste hotels kennen de meeste mensen wel. Het Bellagio is heel erg veel luxe en de MGM Grand is beroemd omdat dit hotel meer dan 5000 kamers heeft.
Het is prachtig om door een zee van lichtjes en drukte te lopen. Overal zie je de thema's mooi tot hun recht komen in de hotels en in de tuinen daarvan.
De casino's zijn enorm. Je verdwaalt er gemakkelijk omdat het zo druk is qua mensen en gokkasten en tafels.
Zelf heb ik niet gegokt omdat alles gewoon te duur is om in te leggen, marcel daarentegen wat blackjack gespeelt en niet de jackpot meegenomen.
Vervolg hiervan komt er zo snel mogelijk aan, ik heb gewoon niet de tijd en internet om alles zsm op de website te knallen.
Excuces hiervoor !!

• 02 December 2010 - 08:16

Selina En Robin:

Hey Mike en marcel.
    Leuk om te lezen. Hier zitten we in de sneeuw. Net een uur over gedaan om naar me werk te komen. Normaal 10 minuten. Ben benieuwd naar de rest van jullie verslag! Groeten Selina en Robin. Oh en nog veel plezier verder!

• 02 December 2010 - 09:09

Danny, Wendy En Levi:

Hey reizigers

Leuk om te lezen weer, klinkt allemaal erg goed, volgens mij hebbenw e aardig wat foto's om te bekijken als jullie weer terug zijn.
    Op naar de laatsate maand van de reis dus nog heel veel plezier DOWN UNDER...
    En zoals Robin het al zei,
    De Winter is hier al begonnen, Sneeuw, ijs en een gevoelstempratuur van -15 :)

We horen jullie snel weer

Groetjes van je broer, zijn vriendinnetje en je lieve kleine neefje

• 02 December 2010 - 09:38

Chantal:

Leuk verslag lief, al wist ik dit natuurlijk allemaal al, haha ;)
    Hoop je snel te spreken! Looove you xx

• 03 December 2010 - 08:17

Chantal:

En je bent de Meteor Krater vergeten. Daar zijn we ook nog geweest, voordat we naar de Grand Canyon gingen! :D

Kusss! x

• 03 December 2010 - 09:03

Papa En Mama:

hoi wereldreizigers fijn om weer wat van jullie te horen. er is al heel wat natuurlijk schoon bekeken,helemaal te gek.we zijn heel benieuwd naar alle verhalen en fotos als jullie weer thuis zijn.maar eerst nog van de laatste weken genieten.zoals jullie hebben vernomen is het hier heeeeel erg winter,dus genieten maar van de zomer daar.heeeel veel plezier nog.dikke kussen van ons.

• 03 December 2010 - 21:44

Jessica:

Helemaal mee eens allen......Mike een lekker verslag weer...geeft vooral weer hoe jullie genieten alhoewel de vele mijls die jullie afleggen....je maakt wat mee hè.....echt een DROOM die uitkomt volgens mij????
    Lieve groet...Jes

• 28 December 2010 - 20:22

Danny, Wendy En Levi:

Ondertussen is het alweer kerst geweest...
    en hebben we nog maar 3 dagen te gaan dit jaar :)
    Alvast een heel gelukkig nieuwjaar
    en goede terugreis :)
    Geniet nog maar van de laatste dagen in zomerse tempraturen....
    Dat zal hier wel even afkicken worden want de winter is pas begonnen (haha)

We kunnen niet wachten todat jullie terug zijn ;)

Groetjes van ons......

• 29 December 2010 - 10:22

Chantal:

Inderdaad, nog maar 2 weken voordat jullie thuiskomen, het aftellen is nu echt begonnen! Leuk voor ons, minder leuk voor jullie waarschijnlijk :P
    Zoals Danny al zei, heeeeel veel plezier nog de laatste dagen in Sydney, fijne jaarwisseling vast, en geniet er nog maar even lekker van! Er staat jullie een temperatuurverschil van zo'n 35 graden te wachten ;)

Kussx

• 29 December 2010 - 12:31

Papa En Mama:

nou dat gaat snel,nog maar twee weekjes en dan zijn jullie alweer terug.Dus nog even heel erg genieten van alles daar.En zeker van het mooie weer want het is hier zeker heel erg koud voor jullie,bereiden jullie je maar vast voor.We verheugen ons er erg op om jullie weer te zien.Wij wensen jullie een hele fijne oud en nieuw,daar eerder als hier en een veilige terugreis gewenst.liefs en dikke kussen van ons.

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Gooooooooooodmorning People from The Netherlands ;)

Na wat dagen doorgebracht te hebben in New York, hier dan eindelijk het 1e verslag.

30 september was de grote dag. De dag dat Michael (Pienaar) en Marcel (Orly) vroeg op moesten staan om op Schiphol uitgezwaaid moesten worden vanwege het feit dat wij een wereldreis gaan maken.

De vlucht van Amsterdam naar London ging goed, alleen we keken een beetje op tegen de lange overstaptijd in London van 5 uur.. Dit werd er niet beter op toen we te horen kregen dat het vliegtuig 2 uur vertraging had.
De vlucht zelf verliep wel goed ;)
We kwamen rond 10 uur in de avond aan op New York JFK.
Door de security op weg naar het Hostel.
Buiten aangekomen dachten we wel eventjes de metro te konden pakken. Pienaar had dit haarfijn uitgezocht, niet wetende wat voor labyrinth aan lijnen en overstappen met backpacks dit was. De rest bespaar ik jullie maar snachts kwamen we chagrijnig en moe aan bij het hostel.

Het hostel is absoluut geen luxe, maar dat verwacht je ook niet. Nu ik hier dit bericht typ in de camper ben ik wel dolblij dat ik hier zit ipv daar.
WC en Douche op onze verdieping waren te ranzig voor woorden.
Hier hebben we dus ook geen fotos van.

Vrijdagochtend na een nacht in een bed ipv een vliegtuigstoel konden we ons gereed maken voor een tochtje Manhattan.
Eerst maar eens ontbijten bij Subway waar we trouwens alle andere dagen ons ontbijt naar binnen hebben gewerkt.

Het weer zat niet mee dus we hebben de metro gepakt, moet je zoiezo wel doen, want lopend doe je niet zo maar eventjes.
Uitgestapt vlakbij Ground Zero, en vol bewondering kijkend naar alle hoogbouw en treurig kijkend naar alle regen die op ons hoofd kletterde.
Toch eerst maar een paraplu gekocht.
Veel dingen gezien in en rond lower Manhattan. Toch maar vroeg in de avond terug gegaan naar het hostel.

2e dag vroeg op gestaan om een eindje te gaan joggen in Central Park. Wat een park zeg, niet normaal meer, half uurtje gejogged, ik kon niet meer.
Deze dag was wel heerlijk weer. en zijn toen meteen naar dezelfde bezienswaardigheden gegaan om fotos te maken ;)
Die fotos komen nog online.
Ground Zero is niet veel bijzonders aangezien je niks kan zien vanwege de hekken, maar de drukte van mensenmassa en taximassa is mooi om aan te zien.
In de avond hebben we gegeten bij een pizzaria bij ons in de buurt en savonds een fles wijn gekocht om samen op te drinken.
Maar daar heb je natuurlijk wel een kurkentrekker voor nodig, die we domweg niet meegenomen hadden, dus toen maar in slaap gevallen.

Volgende ochtend zijn we vroeg weggegaan om het vrijheidsbeeld en Ellis Island te bezoeken.
Boottocht van Manhattan naar Liberty Island was prachtig vanwege het gezicht op geheel Manhattan.
Andere kant opkijkend kom je steeds dichterbij de groene vrouw met boek en brandende toorts. Wat een prachtig ding als je er voor staat.
We konden helaas niet helemaal naar boven toe want daarvoor moesten we 3 maanden van te voren reserveren. We mochten wel naar boven toe om bij de voet van het beeld te genieten van het uitzicht.
Volgende locatie was Ellis Island waar vroeger alle imigranten per boot aankwamen om gescreend te worden om vervolgens toegelaten te worden in Amerika. Groot museum waar we niet te lang zijn gebleven omdat we ook nog andere dingen op ons verlanglijste hadden staan.

Eenmaal teruggekomen in Manhattan zijn we eerst naar starbucks gegaan om natuurlijk koffie te drinken.
Daar kregen we ook het onplezierige nieuws te horen dat "Ons Aller Ajax" verloren had. Jammer !!
Tijd voor Times Square en omgeving.
Wat een plein zeg, zoveel lichtjes dat je er gek van wordt.
We zijn in de buurt ook naar de grootste winkel ter wereld gegaan waar de bijenkorf een paskamer mee vergeleken is. 10 verdiepingen en elke verdieping een voetbalveld groot.
Een shoppingwalhalla dus, maar niks gekocht, want dat is echt te duur :O
Hierna zijn we naar het Empire State Building geweest en een kaartje gekocht om naar boven te gaan. Vrij prijzig, maar dan heb je ook wat..
Met de lift naar de 80e verdieping om daar over te stappen naar de 86e.
Wat een prachtig uitzicht. We zijn express savonds gegaan zodat het helemaal donker is. Een lichtjeszee van hier tot Tokyo en je kan 360 graden rond kijken. Het is wel heel erg winderig en koud boven, maar dat was het waard :)

Daarna naar Times Sqaure gegaan om daar een paar fotos te maken in het donker, ook super om mee te maken.

Vervolg komt eraan, we zitten nu in de camper, marcel ligt te pitten en dat ga ik nu ook doen want we hebben een hele nacht doorgereden en zijn nu doodop.

Groetjes van ons & Keep Following ..